Handelsvillkor

ALLMÄN INFORMATION

Innoliving.se

Returpaket skickas till:
Innoliving ApS
Unionsvej 11
4600 Køge
Denmark
E-post: kontakt@innoliving.dk

Företagsinformation:
Innnoliving ApS
Cvr nummer: DK-35817999

Lager Adress:
Unionsvej 11
4600 Køge
Denmark

BOKNING OCH BETALNING

Du väljer de varor som du vill köpa och lägger dem i “kundvagnen”. Du kan ända ändra innehållet i kundvagnen ända fram till betalningen och du ser hela tiden innehållet och priset på varorna.

Eventuella extra betalningar för t.ex. Frakt och kortavgifter räknas inte förrän precis innan du ska betala.

När du är redo att avsluta din beställning klickar du på “Till kassan”. Där angerdu  ditt namn, adress, e-post, telefonnummer, betalningsmetod och väljer leveransform.

Du kan ändra innehållet i kundvagnen ända fram till att du bekräftar du ditt köp genom att klicka på knappen “Till kassan”. Efter detta går din beställning vidare till Innoliving.se

Priserna på hemsidan inkluderar dansk moms.  

Vi accepterar följande kreditkort:
Visa, Visa kreditkort, Visa elektron, Mastercard, Mastercard debit, JCB och American Express.

Beloppet dras först från ditt kort när beställningen skickas. Vid förbeställningar samlas pengarna in innan produkten skickas.

Innoliving.se inlösenavtal tillåter endast Innoliving.se att reservera pengarna i systemet i fem dagar och sedan drar Innoliving.se pengarna från ditt kort. I vissa fall kan ökad leveranstid överlappa med denna tidsram, vilket innebär att dina pengar dras innan produkten har skickats.

Klarnas betalningsalternativ:
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

● Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.

● Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.

● Betala Direkt: Betala Direkt baseras på autogiro och ditt konto debiteras först när butiken har hanterat din beställning och skickat din order. Villkoren för Betala direkt finner du här.

● Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

När du beställer en var från oss får du att få en orderbekräftelse via e-post direkt efter beställningen.

LEVERANS

Vi levererar med PostNord and GLS. När produkten levereras från vårt lager får du ett mail från oss med det spårningsnummer som du kan använda till att spåra paketet. Varor som är på lagret levereras inom 2-4 arbetsdagar om inte annat anges i produktbeskrivningen. Vi levererar till Skandinavien

Om du inte hämtar din beställning inom den angivna perioden (vanligtvis 10 dagar) skickas paketet tillbaka till oss. Då måste du betala en ny fraktavgift på 69-99 kr. Detta gäller även om du inte har fått postavisen. Det är Postens ansvar att hålla ett öga på paketet.

30 DAGS AVGÅNG

När du handlar på nätet och hos Innoliving.se har du 30 dagars ångerrätt, vilket innebär att du kan ångra ditt köp och sedan skicka tillbaka varan till oss.

För att använda ångerrätten måste du med entydigt uttalande meddela oss skriftligen inom 30 dagar efter att du har mottagit varan.

Meddelandet ska skickas via mail till kontakt@innoliving.se , tel:. 25 94 94 78

Ångerrätten börjar den dagen du har tagit emot varan. Om fristen går ut på en allmän helgdag, lördag,, julafton eller nyårsafton, förlängs perioden till följande arbetsdag (Inklusive vid förbeställningar). Om dina varor beställs tillsammans men levereras separat, eller levereras i flera omgångar, börjar perioden från och med mottagandet av den sista varan eller partiet.

Du skickar tillbaka varan på egen bekostnad och kostnaden kommer alltså inte att betalas av Innoliving.se

Returvarans tillstånd

Du är helt ansvarig för varans värdeminskning som är resultat av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa art, egenskaper funktion. Du kan alltså testa produkten på samma sätt som om du hade provat den i en fysisk butik, men du får inte använda den.

Om produkten är testad utöver vad som har beskrivits ovan anser vi att produkten är begagnad, vilket innebär att Innoliving.se enligt dansk lag kan vägra återbetalning av hela köpesumman. Innoliving.se kommer dock att hitta ett rättvist återbetalningsbelopp. Detta gäller endast om varan har samma värde som vid mottagandet och att Innoliving.se inte kan sälja varan som ny och motsvarande nypris.

Varor som inte omfattas av ångerrätten

Leverans av förseglade produkter som av hälsobeskyddande eller hygienskäl inte bör lämnas tillbaka och där förseglingen har brutits efter leveransen. Varor som inte omfattas av denna ångerrätt anges under beställningsprocessen.

Du förlorar din ångerrätt om du bryter förseglingen av produkter som av hälsobeskyddande eller hygieniska skäl inte bör lämnas tillbaka.

Du kan inte ångra genom att bara helt enkelt avvisa varorna utan att ge oss tydligt budskap om detta.

Returer

Du måste skicka tillbaka din beställning till oss utan onödigt dröjsmål inom 30 dagar efter att du har meddelat oss att du vill ångra köpet. Du ansvarar för alla direkta kostnader i anslutning med returfrakten. Du bär risken för varorna från och med att varan levereras. Därför bör du spara både postkvitto och spårningsnummer.

Saknade originalförpackning kan innebära värdeminskning, så för att vara säker på att du får alla pengar tillbaka rekommenderar vi att produkten lämnas tillbaka i dess originalförpackning.)

Om du ångrar ditt köp måste varan skickas tillbaka till:
Unionsvej 11
4600 Køge
Denmark

När du skickar tillbaka ett paket till oss rekommenderar vi att du bifogar en lapp med ditt ordernummer och att du skriver vad du vill få ut av returen. Då går processen snabbast. T.ex.: “Jag skulle vilja ha en återbetalning” eller “Jag skulle vilja ha en medium i stället för…”

Om du vill byta varan måste du också betala returfrakten. Innoliving.se betalar fraktkostnaderna från Innoliving.se till kunden vid den andra leveransen.

OBS!

Du kan förlora köpesumman – helt eller delvis. Detta händer om produktens värde minskas på grund av att:

  • du faktiskt har använt varan,
  • den skadades när du hade ansvar för den ,
  • du har hanterat varan på annat sätt än vad som är nödvändigt för att kunna fastställa varans natur, egenskaper och funktion
  • du har inte följt begränsningarna i ångerrätten som t.ex. plombering, produkttyp, m.m.
  • Vårt nöjdhetsgaranti täcker upp till 2 begagnade påsar

Återbetalning av köpesumman

Om du använder din ångerrätt, kommer vi att återbetala alla pengar till dig, inklusive leveranskostnader (exklusive extra kostnader till följd av ditt val av leverans än den billigaste typen av standardleverans som erbjuds av oss) utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter inom 30 dagar från den dagen som du meddelade oss om ditt beslut. Vi genomför ersättningen med samma betalningsmedel som du använde vid den första transaktionen, om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat.

Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått produkten, såvida du inte redan har skickat dokumentation som visar att du har skickat tillbaka produkten.

Vi accepterar inga paket utan utdelning eller paket som skickas med efterkrav.

REKLAMATION – Om det är något fel med varan

Ditt köp omfattas av den danska köplagen. Detta innebär att du antingen kan få en saknad produkt, byte, återbetalning eller prisminskning, beroende på den specifika situationen.

Det är naturligtvis ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har orsakats av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende. Garantin gäller i 24 månader.

Du måste kontakta oss inom “rimlig tid”

Du måste klaga inom “skärimliglig tid” efter att du har upptäckt felet med produkten. Vi rekommenderar att du reklamerar så snart som möjligt. Om du klagar inom 2 månader efter att misstaget har upptäckts kommer reklamationen alltid att vara läglig.

Du kan reklamera genom att kontakta oss via e-postadressen som anges på hemsidan.

Beroende på den specifika situation kommer du att få ytterligare instruktioner. 

Varan ska skickas till:

Innoliving ApS
Unionsvej 11
4600 Køge

Denmark

Om reklamationen är berättigad, kommer vi att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader. Produkten måste alltid lämnas tillbaka i skyddsförpackning, och kom ihåg att få ett kvitto på frakten, så att vi kan ersätta dina fraktkostnader.

När du skickar tillbaka varan ska du ange vad problemet är så detaljerat som möjligt.

Vi accepterar inga paket utan utdelning eller paket som skickas med efterkrav.

Integritetspolicy

För att att handla på www.Innoliving.se måste du ange åtminstone:

Namn

Adress

E-postadress

Telefon/mobilnummer

Vi registrerar och lämnar ut dina personuppgifter för att kunna leverera varan till dig.

Dina personuppgifter registrerats hos Innoliving.se och sparas i fem år och sedan raderas uppgifterna.

Om du har skapat en inloggning för att kunna göra självbetjäning hos oss kommer dina personuppgifter och orderinformation inte att raderas om du inte ber oss att göra det.

Uppgifterna förs inte vidare eller säljas till tredje part, förutom i samband med en omstrukturering eller fullständig eller delvis försäljning av företaget. Varje utlämnande i en sådan situation sker i enlighet med den då gällande sekretesslagstiftning.

Som registrerad hos Innoliving.se har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt att se de uppgifter som har registreras om dig. Du har denna rättighet enligt Persondatalagen och frågor angående detta ska riktas till Innoliving.se via den e-postadressen som anges pp hemsidan.

För att vi ska kunna erbjuda dig Klarnas betalsätt behöver vi dela vissa av dina personuppgifter till Klarna, så som kontakt- och orderinformation, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan erbjudas deras betalningsmetoder och för att skräddarsy betalsätten åt dig.

Mer information om Klarna kan du hitta här. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas dataskyddspolicy.

SMS-tjänst

Innoliving.se påminner kunden via SMS om köp som inte har slutförts, fraktinformation om kundens order, veckans erbjudanden och liknande.

Cookies

Genom att använda www.Innoliving.se godkänner du att vi använder cookies. En cookie är en liten datafil som vi placerar på din dator för att hålla koll på vad som händer under ditt besök, samt för att känna igen datorn. En cookie är inte ett program och innehåller inte virus.

Lag och jurisdiktion

Inköp av varor på www.Innoliving.se är föremål för dansk lag. Varje tvist avgörs i dansk domstol.

KLAGOMÅL

Om du vill klaga på ditt köp kan du kontakta vår kundtjänst via mail: kontakt@innoliving.se Om vi misslyckas med att hitta en lösning kan du lämna in ett klagomål till relevant nämnd i området om villkoren är uppfyllda.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Carl Jacobsensvej 35

2500 Valby

www.forbrug.dk

Om du ären  konsument som är bosatt i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till Europeiska kommissionens online klagomålsportal här: –http://ec.europa.eu/odr

Handelsvillkoren uppdaterades senast 20/07/21